به روزترین اخبار ایران و جهان فناوری و موبایل به روزترین اخبار ایران و جهان فناوری و موبایل .

به روزترین اخبار ایران و جهان فناوری و موبایل

آشنایی کوتاه با اسپیکر بنگ اند آلفسن مدل Beoplay A9

علاوه بر این، وزن این اسپیکر نزدیک به ۱۵ کیلوگرم بوده و کیفیت ساخت آن مطابق انتظاری که از آن می‌رود، فوق‌العاده بالاست. البته شاید با شنیدن این که جنس بدنه‌ی این اسپیکر از پلاسیتک است، کمی نسبت به استحکام آن‌ها بدبین شوید، اما پلاستیک‌های فشرده‌ی به کار رفته در آن که با فریمی فلزی در کنار هم نگاه داشته شده‌اند، به‌خوبی حس دوام و استحکام را منتقل می‌کنند. همچنین در قسمت جلوی این اسپیکر نیز از رنگ‌های مختلفی نظیر خاکستری، مشکی، سبز و قرمز استفاده شده‌است.

همچنین طراحی کلیدهای کم و زیاد کردن صدا نیز با وسواس و ظرافت بسیاری انجام پذیرفته و به‌خوبی در بدنه‌ی خوش‌ساخت این اسپیکر ادغام شده‌است. علاوه بر این، پایه‌های چوبی مورد استفاده توسط بنگ اند آلفسن برای ساخت این اسپیکر نیز بسیار خوش‌ساخت بوده و حس پریمیوم بودن فوق‌العاده‌ی آن را فریاد می‌زنند.

قابلیت‌های Beoplay A9

در قلب قابلیت‌های اتصال اسپیکر Beoplay A9، ایرپلی اپل خودنمایی می‌کند، اما این به آن معنا نیست که تنها دارندگان آی‌دیوایس‌ها قادر به استفاده از این اسپیکر خواهندبود. DLNA و پورت‌های نوری و فونو همگی به طور تمام و کمال در این اسپیکر حاضر هستند و آن را به محصولی کم‌نقص از حیث ارتباطات تبدیل می‌کنند. از سوی دیگر اما نبود جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون یکی از نواقص این اسپیکر به شمار می‌رود که البته با توجه به عدم استفاده‌ی چندان از این پورت، شاید آنچنان چشمگیر نباشد.

نصب و راه‌اندازی اسپیکر Beoplay A9 از طریق ایرپلی نیز به راحتی آب خورد انجام می‌شود و در آن دریافت اطلاعات شبکه از طریق کابل یو اس بی انجام می‌پذیرد. همچنین با حضور پورت اترنت در این محصول، امکان اتصال مستقیم آن به روتر نیز مهیا شده و نصب و راه‌اندازی آن از این طریق نیز امکان‌پذیر خواهدبود. البته این روش مدت زمان نصب را تا چند دقیقه افزایش خواهد داد.

مشکلات اسپیکر Beoplay A9 بنگ اند آلفسن اما از جایی آغاز می‌شود که تصمیم به راه‌اندازی آن از طریق اپلیکیشن بگیرید. در این شرایط، اپلیکیشن به طور پیوسته، اسپیکر را به عنوان محصولی ناشناخته می‌شناسد و فرآیند نصب آن را متوقف می‌کند. با یک جستجوی ساده در گوگل متوجه خواهید شد که این اسپیکر تنها محصول B & O نیست که از این مشکل رنج می‌برد و محصولات دیگری نظیر Beolit 12 و BeoSound 8 نیز با این دسته مشکلات دست به گریبان هستند.

عملکرد اسپیکر Beoplay A9

ابعاد بزرگ و وزن سنگین اسپیکر Beoplay A9 نویدبخش حضور تجهیزات صوتی متعددی در آن است. این اسپیکر از یک ووفر ۸ اینچی که تغذیه‌ی آن را یک آمپلیفایر ۱۶۰ واتی به عهده گرفته‌است، تشکیل شده‌است. علاوه بر این ووفر، شاهد حضور دو درایور ۳ اینچی میان‌برد و دو توییتر ¾ اینچی هستیم که هریک توسط آمپلیفایرهای کلاس D هشتاد واتی تغذیه می‌شوند. با انجام یک محاسبه‌ی ساده به عدد ۴۸۰ وات برای توان کلی این محصول می‌رسیم که آن را از حیث قدرت صوت در رده‌ی “سرسام‌آور” قرار می‌دهد.

B & O از حیث قدرت صوتی هیچ‌چیز برای این محصول کم نگذاشته‌است و حتی پیش از این بیان کرده‌بود که علاوه بر آپارتمان‌های معمولی، Beoplay A9 قادر است خانه‌های بزرگ و ویلایی را نیز به طور کامل پشتیبانی نماید. ادعایی که با توجه به مشخصات سخت‌افزاری این اسپیکر چندان دور از واقعیت نیست و می‌توان آن را باور کرد. همچنین در کنار این قدرت فوق‌العاده و حجم صدای باورنکردنی، کیفیت صدای این اسپیکر در حجم‌های بالای صدا نیز فوق‌العاده بوده و در زمره‌ی بهترین‌های بازار به شمار می‌رود.

بنگ اند آلفسن سعی کرده تم صدایی خنثی را برای Beoplay A9 در نظر بگیرد. با این وجود، باس، نت‌های میانی و بالا، همگی در این اسپیکر می‌درخشند و به‌خوبی قابل شنیدن هستند. علاوه بر این، تنظیم دقت صدا و انتقال احساسات که امر بسیار پیچیده‌ای برای سازندگان به شمار می‌رود نیز در این اسپیکر به‌خوبی انجام شده و همچنین هریک از مدهای سه‌گانه‌ی پخش صدا نیز به فراخور چگونگی استفاده، باس را به بهترین نحو تنظیم و بالانس می‌نمایند. A9 همچنین با بهره بردن از قطر بزرگ و طراحی محدبش در بخش جلو، تفکیک صدای فوق‌العاده‌ای داشته و به‌خوبی کانال‌های مختلف صدا را در اطراف اتاق پخش می‌نماید.

اسپیکر Beoplay A9 بنگ اند آلفسن البته در پاره‌ای اوقات در پخش موزیک و اتصالات دچار قطعی و کندی‌هایی نیز می‌شوند که بخش اعظمی از آن‌ها به محدودیت‌های AirPlay باز می‌گردد. لگ‌های هنگام قطع، پخش و یا رد کردن موزیک که در تمامی سیستم‌هایی که از ایرپلی استفاده می‌کنند، موجود است، به مقدار حداقلی نزدیک به دو ثانیه کاهش یافته‌است و تنظیم صدا نیز به طور آنی صورت می‌پذیرد.

همچنین قیمت این محصول نیز مهم‌ترین نکته‌ی قابل بحث آن به شمار می‌رود که برای دستگاهی با این مشخصات صوتی، بسیار بالاتر از حد معمول است. درست است که می‌توانید با پرداخت رقمی بسیار پایین‌تر، اسپیکر دیگری با همین سطح از توانایی‌ را خریداری کنید، اما آنچه Beoplay A9 بنگ اند آلفسن در اختیارتان قرار می‌دهد، چیزی فراتر از تنها یک اسپیکر است و رویه‌ی رادیکال سازندگان این اسپیکر در طراحی این محصول، باعث می‌شود که حسی منحصربفرد توسط آن‌ها به کاربر منتقل شود، حسی که هیچ‌یک از رقبا حتی قادر به درک آن هم نیستند!

جمع‌بندی

B & O توانسته ‌است با اسپیکر فوق‌العاده‌ی Beoplay A9 دو قابلیت طراحی منحصربفرد و شیک و کیفیت صدای خارق‌العاده که معمولاً به سختی در کنار هم قرار می‌گیرند، را کنار هم بنشاند. مسلماً با نگاه کردن به برچسب قیمتی این محصول، در ابتدا هوش از سرتان خواهد پرید. اما در نظر داشته‌باشید علاوه بر کیفی صوتی فوق‌العاده، طراحی بی‌نقص و منحصربفرد هم دیگر فاکتوری است که خریداران این محصول، پول آن را می‌پردازند! به عنوان کلام آخر، اگر توانایی مالی خرید این اسپیکرها را دارید، لحظه‌ای هم برای خرید آن درنگ نکنید!

نقاط قوت:

    قدرت فوق‌العاده

    صدا و باس غنی و متوازن

    طراحی منحصربفرد و شیک

نقاط ضعف:

    قیمت بالا

    برخی ایرادات جزیی در راه‌اندازی

 


برچسب: Beoplay A9، اسپیکر Beoplay A9، اسپیکر بزرگ خانگی، راهنمای خرید اسپیکر،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 4
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۲۶:۳۶ توسط:Bayso موضوع: اسپیکر نظرات (0)